lauantai 25. helmikuuta 2012

Arkistojen kätköistä

No nyt löytyi arkistojen kätköistä aika vanhoja kuvia! Tai siis nää on ajalta ennen mun hiustenleikkuuta. Ja samalla muistui mieleen, mikä ongelma mulla oli ennen hiusteni lyhyeksi leikkaamista. Multa nimittäin uupui hyvä kiharrin! Nyt alkais ehkä olla taas ajankohtaista tuo uuden kihartimen metsästys, koska hiukset alkaa jo olla niin pitkässä mitassa, että kihartaminen tulee varmasti lisääntymään.

Nämä kiharat sain aikaan mun nykyisellä kihartimella, joka on Philipsin Salon Multistylist. Enpä ottanut itse kihartimesta kuvaa, niin voitte vilakista sen täältä. Se on semmoinen monipäinen kiharrin, jossa on mm. kreppirauta/suoristusrauta ja korkkiruuvikiharrin. Tämä tuote oli vähän semmoinen hätäratkaisu, koska mun edellinen monitoimikiharrin meni rikki ja mä rakastin korkkiruuvikiharoita yli kaiken pitkissä hiuksissa. Pakko oli siis saada joku rauta tilalle.

Tässä uudessa kihartimessani olikin sitten se ongelma, että korkkiruuvikiharrin olikin vain muovinen "lisäosa", eikä se siis toiminut mun hiuksissa kunnolla. Edellisessä kihartimessa kun se korkkiruuvikiharrin oli ihan oma metallinen osansa kokonaisuudessaan. Tässä uudessa perus kiharruspihdin päälle vain tökättiin sellainen muovinen juttu ja se ei tosiaan kihartanut yhtään niin hyvin kun eihän se kuumene samalla tavalla kuin metalli. Lopulta päädyin kokeilemaan pelkkää isoa kiharruspihtiä ja sillä sain mielestäni ihan kivat kiharat aikaan, vaikkakin vähän loivemmat kuin alkujaan olin tavoitellut.


En ole kuvissa kiharoita yhtään avannut tai sen enempää muotoillut kihartamisen jälkeen. Tässä näkyy nyt siis vain se kihartamisen tulos. Mielestäni lopputulos on näin kiharampi kuin sen korkkiruuvilisukkeen avulla, joka on vähän hassua mielestäni. Oman ajatusmaailman mukaan sen korkkiruuvipään pitäisi tehdä kiharampaa jälkeä, mutta se muovinen "härpäke" ei siis vaan toimi kihartimena mun hiuksiini. Ne kun suoristuu tosi helposti ja vaatii aika paljon työtä muutenkin kihartuakseen kunnolla.


Jos jollain vinkata mulle joku hyvä ja halpa kiharrin, niin laittakaapa viestiä kommenttiboksiin. :)

Olen muuten tässä miettinyt, jos kasvattaisin otsatukan vaihteeksi pois. Vaikka olenkin ehdottomasti sitä mieltä, että tähän mun korkeaan hiusrajaan sopii otsatukka, kun muuten tuota otsaa on vähän turhan paljon. Mutta onhan se kätevää, jos ei tanssiessa tarvitse aina miettiä, onko otsatukka edessä. Ja otsatukkaa kun täytyy aika usein lyhennellä, ettei se ole silmillä.


Vähän on vielä kasvattamista, että hiukset olisivat taas noin pitkät, mutta kyllä nyt jo saan aikaan lettejä ja nutturoita hiuksiin, että pitkiä hiuksia kohti tässä koko ajan mennään...

Jotta voitte verrata tota vanhaa pituutta mun nykyiseen hiusten pituuteen, niin laitetaanpa tähän nyt vaikka pari kuvaa viime viikolta päivän asujen muodossa. Meillä oli ne pari teoriapäivää koulussa ja lähdin kerrankin muuten kuin toppahousissa kouluun. :)

Kamalalla kiireellä nappasin pari kuvaa asuista aamulla ennen kouluun lähtöä ja kuvausjälkikin on sen näköistä. :D Mulla on muuten tuollainen uusi peili eteisessä, jonka avulla on aika helppo saada kokovartalokuvia. :) Mutta siis, hamelinjalle päätin heti lähteä kun niitä saa muuten niin harvoin pitää.


Sukkahousut H&M (alelöytö 7e tuplapakkaus)
Hame H&M (alelöytö 3e)
T-paita H&M Divided
Neuletakki Inspire

Korvissa mulla oli nyt testissä kaverilta saadut ihanat donitsikorvikset, joista piti napata vielä kuva koulupäivän jälkeen kotiin tultuani. (Täällä on mun ostokset esiteltynä kaverini blogissa.) Saivat muuten paljon kehuja, kuten myös lakukorvikseni, joita käytin jo aiemmin koulussa. :) Neuletakissa on hauskana yksityiskohtana olkapääiden ja yläselän kohdlla pitsiä, joka näkyy ehkä vähän paremmin alla olevasta kuvasta.


Seuraavana päivänä vaihdoin hameen mustavalkoiseen kukonaskelkuosiin ja jalkaan vedin mustat legginsit. Neuletakki pysyi samana ja sen alla valkoinen paita.


Hame Gina Tricot
Legginsit DooGood
T-paita Gina Tricot
Neule Inspire

Muistakaapa osallistua arvontaani, jos kynsijutut yhtään kiinnostaa. :) Ja vastailkaa uuteen kyselyyni!

2 kommenttia:

  1. Onpas nätit hiukset :) Itse kävin eilen kampaajalla ja leikkasin hiukset (nyt oon melkee kalju yhyy noei) ja sitten värjäsin ne!
    Itse omistan kaksi kiharrinta, molemmat remingtonilta. Yks on tosiaan sellanen kiharrinpuikko (Pearl Wand) ja rakastan sitä! Sitä suosittelisin :) Ja sen toisen kihartimen nimeä en muista mut se on ihan sellanen tavallinen kiharrin missä on klipsi ja sillee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Semmoisen puikkomasien kihartimen hankkimistä mä oon kyllä nyt harkinnut! Täytyy käydä katteleen vähän kaupoilla, että minkä verran ne maksaa jne. Mulla kiharrettiin yhteen näytökseen sillä hiukset ja tykkäsin.

      Poista

Kirjoita tänne palautteesi, kommenttisi tai terveisesi! Kiitos jo etukäteen, arvostan paljon jokaista jätettyä kommenttia! Pyrin vastaamaan kaikkiin kommentteihin mahdollisimman pian!